WYSTAWIANIA OCEN Z ZACHOWANIA.
Regulamin opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 19 kwietnia 1999 roku.
- Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów
oraz rodziców (prawnych opiekunów) o zasadach oceniania zachowania. - Oceny są jawne zarówno dla ucznia jak i jego rodziców (prawnych
opiekunów) .Wychowawca zapoznaje uczniów z oceną z zachowania na 7 dni przed posiedzeniem klasyfikacyjnym Rady Pedagogicznej. - Nauczyciel wystawiający ocenę z zachowania powinien ją uzasadnić.
- Ocenę z zachowania ustala wychowawca biorąc pod uwagę:
- Opinię o uczniu pedagoga szkolnego, opinię Rady Pedagogicznej wyrażoną między innymi w klasowych zeszytach spostrzeżeń.
- Opinię Samorządu Klasowego i Szkolnego.
- Opinię postawy ucznia określoną przez jego środowisko pozaszkolne w tym również rodzinę ucznia.
- Ocena ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.
- Oceny z zachowania wystawiane są na koniec każdego semestru.
- Skala ocen:
- wzorowe
- dobre
- poprawne
- nieodpowiednie
- Dokonując oceny zachowania przyjmuje się następujące kryteria:
Poziom podstawowy:- systematyczne uczęszczanie na zajęcia lekcyjne,
- brak spóźnień,
- osiągane wyniki nauczania zgodne z możliwościami psychofizycznymi ucznia,
- przestrzeganie ogólnie przyjętych norm moralnych,
- usprawiedliwianie nieobecności w szkole w przyjętym terminie (pierwsza godzina wychowawcza po nieobecności),
- prawidłowy kulturalny stosunek do rówieśników, osób dorosłych w szkole i poza nią,
- wygląd estetyczny, ubiór zgodny z przyjętymi normami,
- dbałość o sprzęt szkolny i pomoce naukowe,
- dbałość o higienę osobistą,
Poziom ponadpodstawowy: - pracowitość ucznia prowadząca do osiągania wyników większych niż pozwalają na to jego możliwości,
- godne reprezentowanie szkoły,
- aktywny udział w zajęciach pozalekcyjnych na terenie szkoły lub poza nią,
- koleżeńska pomoc w nauce,
- pomoc ludziom z najbliższego otoczenia,
- mobilizująca postawa dla kolegów i koleżanek,
- wykazanie się aktywnością w życiu szkoły,
- Ocenianie:
- zachowanie wzorowe- uczeń uzyskuje, gdy spełnia wszystkie kryteria podstawowe i większość kryteriów ponadpodstawowych.
- zachowanie dobre - uczeń uzyskuje, gdy spełnia co najmniej kryteria podstawowe.
- zachowanie poprawne- uzyskuje uczeń, uchybiający niektórym kryteriom podstawowym, lecz po uwagach i pouczeniach jego
postawa ulega poprawie. - zachowanie nieodpowiednie- uzyskuje uczeń, który mimo pouczeń, uwag, kar i działań terapeutycznych stosowanych przez
szkołę nie spełnia kryteriów grupy podstawowej,
jest arogancki, nagminnie wagaruje, kradnie, pali
papierosy, pije alkohol, bierze narkotyki,
wszczyna bójki, wchodzi w konflikt z prawem,
celowo niszczy mienie szkoły i cudzą własność.
WSTECZ