Urząd Gminy w Dziemianach
OGÓLNOSZKOLY REGULAMIN
WYSTAWIANIA OCEN Z ZACHOWANIA.


Regulamin opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 19 kwietnia 1999 roku.

  1. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów
    oraz rodziców (prawnych opiekunów) o zasadach oceniania zachowania.
  2. Oceny są jawne zarówno dla ucznia jak i jego rodziców (prawnych
    opiekunów) .Wychowawca zapoznaje uczniów z oceną z zachowania na 7 dni przed posiedzeniem klasyfikacyjnym Rady Pedagogicznej.
  3. Nauczyciel wystawiający ocenę z zachowania powinien ją uzasadnić.
  4. Ocenę z zachowania ustala wychowawca biorąc pod uwagę:

    1. Opinię o uczniu pedagoga szkolnego, opinię Rady Pedagogicznej wyrażoną między innymi w klasowych zeszytach spostrzeżeń.
    2. Opinię Samorządu Klasowego i Szkolnego.
    3. Opinię postawy ucznia określoną przez jego środowisko pozaszkolne w tym również rodzinę ucznia.

  5. Ocena ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.
  6. Oceny z zachowania wystawiane są na koniec każdego semestru.
  7. Skala ocen:

    1. wzorowe
    2. dobre
    3. poprawne
    4. nieodpowiednie

  8. Dokonując oceny zachowania przyjmuje się następujące kryteria:
    Poziom podstawowy:

    1. systematyczne uczęszczanie na zajęcia lekcyjne,
    2. brak spóźnień,
    3. osiągane wyniki nauczania zgodne z możliwościami psychofizycznymi ucznia,
    4. przestrzeganie ogólnie przyjętych norm moralnych,
    5. usprawiedliwianie nieobecności w szkole w przyjętym terminie (pierwsza godzina wychowawcza po nieobecności),
    6. prawidłowy kulturalny stosunek do rówieśników, osób dorosłych w szkole i poza nią,
    7. wygląd estetyczny, ubiór zgodny z przyjętymi normami,
    8. dbałość o sprzęt szkolny i pomoce naukowe,
    9. dbałość o higienę osobistą,
      Poziom ponadpodstawowy:
    10. pracowitość ucznia prowadząca do osiągania wyników większych niż pozwalają na to jego możliwości,
    11. godne reprezentowanie szkoły,
    12. aktywny udział w zajęciach pozalekcyjnych na terenie szkoły lub poza nią,
    13. koleżeńska pomoc w nauce,
    14. pomoc ludziom z najbliższego otoczenia,
    15. mobilizująca postawa dla kolegów i koleżanek,
    16. wykazanie się aktywnością w życiu szkoły,

  9. Ocenianie:

    1. zachowanie wzorowe- uczeń uzyskuje, gdy spełnia wszystkie kryteria podstawowe i większość kryteriów ponadpodstawowych.
    2. zachowanie dobre - uczeń uzyskuje, gdy spełnia co najmniej kryteria podstawowe.
    3. zachowanie poprawne- uzyskuje uczeń, uchybiający niektórym kryteriom podstawowym, lecz po uwagach i pouczeniach jego
      postawa ulega poprawie.
    4. zachowanie nieodpowiednie- uzyskuje uczeń, który mimo pouczeń, uwag, kar i działań terapeutycznych stosowanych przez
      szkołę nie spełnia kryteriów grupy podstawowej,
      jest arogancki, nagminnie wagaruje, kradnie, pali
      papierosy, pije alkohol, bierze narkotyki,
      wszczyna bójki, wchodzi w konflikt z prawem,
      celowo niszczy mienie szkoły i cudzą własność.



    WSTECZ