W skład Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji wchodzą następujące stanowiska pracy:
Do zadań i kompetencji Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji należą w szczególności sprawy:
- Stanowisko d/s planowania strategicznego, nadzoru nad inwestycjami gminnymi i gospodarką wodno-ściekową – Kierownik Referatu - Prowadzi Rafał Dorau
-
- Stanowisko d/s ewidencji dróg gminnych ich utrzymania i bezpieczeństwa - Prowadzi Jarosław Dziemiński
-
- Stanowisko d/s opracowywania wniosków i projektów o dotacje unijne - Prowadzi Szymon Chrapkowski
-
- Stanowisko d/s zamówień publicznych i inwestycji infrastrukturalnych - Prowadzi Mariusz Synak
-
- Stanowisko d/s informatycznych - Prowadzi Grzegorz Tysarczyk
- Infrastrukturę komunalną (budynki) prowadzi Eugeniusz Kleinschmidt
Do zadań i kompetencji Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji należą w szczególności sprawy:
- ocena potrzeb inwestycyjnych i remontowych w zakresie gospodarki mieszkaniowej,
-
- utrzymanie czystości, właściwego stanu sanitarnego Gminy, zapewnienie mieszkańcom zaopatrzenia w wodę, odprowadzanie ścieków,
-
- realizowanie inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej, w tym zbrojenie terenów pod budownictwo mieszkaniowe, usługowo-rzemieślnicze i przemysłowe, współdziałanie w zaopatrzeniu Gminy w niezbędne dostawy energii elektrycznej, cieplnej i gazu,
-
- zarządzanie wodociągami i kanalizacją,
-
- prowadzenie ksiąg technicznych, dokonywanie okresowych przeglądów technicznych obiektów komunalnych,
-
- ewidencja inwestycji,
-
- zarządzanie budynkiem administracyjnym Urzędu – remonty kapitalne, bieżące, konserwacja,
-
- przygotowywanie analiz, ocen okresowych stanu mienia komunalnego,
-
- uzgadnianie z kierownikami jednostek organizacyjnych zakresu remontów kapitalnych obiektów,
- organizacja przetargów, nadzór wykonawstwa,
- organizacja i prowadzenie targowisk gminnych,
-
- dbanie o wygląd budynku urzędu i jego otoczenia,
-
- organizacja pracy i nadzór nad pracownikami obsługi, interwencyjnymi, z prac społecznie użytecznych oraz nadzór nad osobami wykonującymi nieodpłatnie dozorowaną pracę na rzecz Gminy,
-
- zarządzanie drogami gminnymi, prowadzenie ewidencji tych dróg,
-
- przygotowywanie i realizacja inwestycji i remontów urządzeń oświetlenia ulic i placów,
-
- naliczanie i egzekwowanie opłat za zajęcie pasa drogowego, lokalizowanie obiektów i ułożenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury nie związanych z utrzymaniem drogi,
-
- umieszcza i utrzymuje tabliczki z nazwami ulic i placów,
-
- wykonuje zadania z zakresu prawa wodnego,
-
- zapewnienia warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed opadami,
-
- obsługuje sieć kanalizacyjną i oczyszczalnię ścieków,
-
- dbałość o utrzymanie czystości i porządku w Gminie,
-
- ochrona zabytków, parków wiejskich i użytków ekologicznych, ochrona gruntów rolnych i leśnych,
-
- utrzymanie cmentarzy komunalnych,
-
- organizacja i nadzór nad selektywną zbiórką odpadów komunalnych,
-
- organizacja opieki nad zwierzętami bezdomnymi, rejestracja psów ras niebezpiecznych,
-
- nadzór nad urządzeniami związanymi z systemem melioracji,
-
- organizowanie w uzgodnieniu z dyrektorami szkół dowozu uczniów do szkół,
-
- przygotowuje umowy na dowozy i opiekę uczniów w czasie dowozu z terenu gminy,
-
- przeprowadzanie zamówień publicznych i nadzorowanie procedur całości zamówień publicznych realizowanych przez Wójta,
-
- podejmowanie, kompletowanie i składanie wniosków o dotacje finansowe, współpraca z
jednostkami organizacyjnymi w zakresie pozyskiwania, wykorzystania i rozliczania
środków pomocowych,