Na podstawie art.33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984)
- reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
- prowadzenie bieżących spraw Gminy,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
- zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- roztrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym,
- ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracownków Urzędu czynności kancelaryjnych,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.